Här är jag!
Jag är Johanna, 30årig tvåbarnsmamma som håller till i söderort - Stockholm.
Har ett förflutet med olika ätstörningar och ett grymt sockerberoende.
Trivs inte alls med min kropp och dess tyngd gör att jag inte orkar med, så nu jädrans ska jag kämpa mej ner till min trivselvikt på 62 kilo.

Hänger ni me?

Livsstilsresan till Mallorca:
Översätt:
Aktuell vikt | Veckans vikt:
  • 121008 - 63.9kilo
  •  
    Räkna ut ditt BMI



    BMI-tabell »

    Ads:

    Slanka Maxi

    Igår började jag med Slanka Maxi, det är 3 påsar shakes/soppor per dag + massor med vatten. :)
    Jag är klar med dag 2 idag och det har gått bra hittills. Stått emot frestelser MEN drömde däremot inatt att jag inte klarade det utan att jag smygåt massa pommes och gott.

    Imorgon är det dags för dag 3 som sägs vara den jobbigaste, så bara att ”suck it in”, ha målbilden i huvudet och hålla mej fokuserad och motiverad. :)

    Tanken är att jag först och främst ska köra en vecka med Slanka, sen hoppas jag på att jag kan fortsätta tills torsdagen då jag blev inbjuden till en spännande presslunch med hemlagade, nyttiga soppor och grytor. :)
    Sen på fredagen bär det juh av till Kolmården för jobb under Bloggminglet.

    Sen hoppas jag på att köra en eller två veckor Slanka Maxi till innan det är dags för Mallorca och Livsstilsresan. ;)

    Lite fakta om Slanka Maxi:

    Slanka MAXI – Det här händer första veckan

    Slanka Maxi – en kick in i fortsättningen

    Du äter 3 Slanka-måltider per dag och dricker 3 liter vatten (vanligt vatten är det bästa) om dagen och några koppar kaffe eller te (gärna grönt eller roibos) utan mjölk och socker. Drick alltid ett glas vatten efter att du ätit en Slanka-måltid.

    Så här upplever de flesta den första veckan:

    Dag 1 Ställ in hjärnan på din målbild. Först mot kvällen kan du känna dig hungrig. Ge kroppen en chans att ställa om sig. Vatten är viktigt så drick rikligt. Ta din dagliga promenad.

    Framgång består av en serie dagliga små segrar!

    Dag 2 De första dagarna använder kroppen de energilager, kolhydrater, som finns i muskler och lever. Det är glykogendepåer och består av socker (glykogen), som töms innan fettet börjar förbrännas i din kropp. Du kan känna dig hungrig, men nu äter du 3 Slanka-måltider per dag och får all näring du behöver. Du klarar av att gå ner i vikt. Har det tagit år att gå upp dina kilon? Ge dig nu tid att komma igång ordentligt. Andra dagen är avklarad!

    Ingenting är omöjligt, även om en del är mycket svårt!

    Dag 3 Du har redan minskat i vikt. Drick tillräckligt med vatten. När glykogendepåerna töms får kroppen svårare att hålla vätskebalansen. Detta är oftast det tuffaste dygnet. Du mår bättre så fort glykogendepåerna är tömda och kroppen börjar ta av fettet. Om du äter något nu så fyller du på depåerna. Koncentrera dig på din målbild. Upplev hur bra du mår när du nått ditt mål.
 Se till att din mage fungerar!

    Tidigare misslyckanden är vägvisare till kommande framgångar!

    Dag 4 Nu är dina glykogenlager i stort sett tömda och kroppen börjar hämta all sin energi från kroppens fettdepåer. Du börjar nu må allt bättre, även om det kommer stunder av trötthet. De flesta känner redan nu att de blir piggare, att de orkar mer och behöver mindre sömn. Fortsätt att dricka tillräckligt med vatten. Ta din dagliga promenad.

    Tänk mera på det du vill uppnå – i stället för det du måste undvika!

    Dag 5 Du har klarat de första tuffa dagarna. Normalt använder kroppen glykogen som energi till bl a hjärnan, men när glukogenet är slut och fettförbränningen startar utvecklas en annan form av energi till hjärnan, ketonämnen. De bidrar till att du får en känsla av välbefinnande och du börjar känna dig piggare. Hungerkänslorna minskar. När fettförbränningen startat märker man det bl a på dålig andedräkt. Borsta tänderna ofta och använd munvatten. 
Du kan använda Slanka minttabletter och PaperMints.

    En liten bit i taget och du kommer långt!

    Dag 6 Nu är det full fart på fettförbränningen! Ketonämnena minskar hungern. Slanka ger dig 100% näring.  Den fina balansen av protein och kolhydrater ser till att kroppen producerar lagom mängd ketonämnen. Nu stiger humöret och du känner verkligen att du går ner i vikt. Mindre mängd mat ger färre toalettbesök. Fortsätt dricka  vatten för att hålla magen igång.

    Den som inte kan vad han vill måste vilja det han kan!

    Dag 7 Nu har första veckan gått!
 Bra!
 Du har bevisat för dig själv att du har kraft i tanken och din motivation kommer nu att hjälpa dig förändra ditt beteende så att du når din trivselvikt.

    Framtiden är det enda du kan påverka. Se till att det blir som du vill!

    Följande dagar Nu blir det mycket lättare och vill du fortsätta med Slanka Maxi ytterligare en eller flera veckor, gör du det. Tänk på att du alltid ska må bra under din viktminskning och passar inte Slanka Maxi just dig väljer du Slanka Kombi. Rådgör med din Slanka-coach.

    Slanka.se

    Kommentera

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

    Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

    Prenumerera på bloggen
    bloglovin
    På Facebook:
    Pinga Frisim
    Träningsbloggar
    Viktbloggar - Dietguiden.com



    SvenskaSajter.com - gratis länkkatalog för hemsida & blogg