Här är jag!
Jag är Johanna, 30årig tvåbarnsmamma som håller till i söderort - Stockholm.
Har ett förflutet med olika ätstörningar och ett grymt sockerberoende.
Trivs inte alls med min kropp och dess tyngd gör att jag inte orkar med, så nu jädrans ska jag kämpa mej ner till min trivselvikt på 62 kilo.

Hänger ni me?

Livsstilsresan till Mallorca:
Översätt:
Aktuell vikt | Veckans vikt:
  • 121008 - 63.9kilo
  •  
    Räkna ut ditt BMI



    BMI-tabell »

    Ads:

    Försöker peppa mej själv..

    Träningen är något jag ser fram emot, tänkte träna imorgon och har inga problem att ta mej ditt (än så länge).
    Är påklädd i träningskläder med träningsväskan på ryggen redan på morgonen när jag går och lämnar barnen, sen går jag förbi gymmet påvägen hem. :)

    Dock detta med kosten?
    Jag är sugen på allt som jag inte vill vara sugen på, och mumsar i mej allt gottigott gott..
    Så ligger nog snart över 75 igen om jag inte redan är där.

    Varför är det så svårt att stå emot?

    4 Responses to Försöker peppa mej själv..

    • Elin says:

      jag försöker äta små portioner, men ofta istället! och se till att aldrig bli hungrig! genom att exempelvis ha med någon frukt, mellanmålsbar etc. i väskan, de är ofta räddaren i nöden!! :)

    • Johanna says:

      Oh det ä bra tips!

    • Jennie says:

      Äter du bra och regelbundet? En typ ”mat- och sovklocka” är bra, fasta tider då du SKA äta. Frulle, mellis, lunch, mellis, middag och ev nånting på kvällen.
      Ha ALLTID en flaska med vatten i din närhet. Törst förväxlas ofta med hunger/sug.

      Fundera på om det är nånting din kropp behöver… Behöver din kropp godis/choklad/chips? Nä.

      Fundera på vad du egentligen vill. Vill du äta det där onyttiga och få njutning i typ 30 sek, eller vill du njuta varje gång du ser dig i spegeln?

      Var förberedd. Ha kokta ägg i kylen, färdig fruktsallad, morotsstavar,, råkostsallad osv. Det ska vara lättillgängligt. Och eftersom du inte kan stå emot, så ha inte onyttiga saker hemma!

      Detta funkar oftast för mig iaf :-)

    • Elin says:

      Absolut är en mat och sovklocka ett mycket bra alternativ, i början körde jag på att sätta klockan på timer 3 timmar efter jag ätit något, bara för att få in rutinen! =)

      ett annat tips är att skapa en målbild av dig själv, antingen genom att retuschera i photoshop, klippa och klistra eller leta fram en bild på dig själv där du är nöjd med din kropp. varje gång du är på väg att småäta etc. så kolla på denna bilden och fundera över om det är den kroppen du strävar efter eller om du hellre äter det där. denna metod fungerar bäst för mig själv, och jag har precis gjort målbilder till mig själv i photoshop, vill du ha hjälp med att fixa en målbild så hör av dig så kan jag kanske hjälpa dig =) du kan kolla in de två jag gjort på min blogg!

    Kommentera

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

    Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

    Prenumerera på bloggen
    bloglovin
    På Facebook:
    Pinga Frisim
    Träningsbloggar
    Viktbloggar - Dietguiden.com



    SvenskaSajter.com - gratis länkkatalog för hemsida & blogg