Här är jag!

Jag är Johanna, 30årig tvåbarnsmamma som håller till i söderort - Stockholm.
Har ett förflutet med olika ätstörningar och ett grymt sockerberoende.
Trivs inte alls med min kropp och dess tyngd gör att jag inte orkar med, så nu jädrans ska jag kämpa mej ner till min trivselvikt på 62 kilo.

Hänger ni me?

Livsstilsresan till Mallorca:

Översätt:

Aktuell vikt | Veckans vikt:

  • 121008 - 63.9kilo
  •  

    Räkna ut ditt BMI



    BMI-tabell »

    Ads:

    Monthly Archives: september 2011

    Flyttmat?

    Vi håller på att flytta och ja, maten är inte alltid den bästa.
    Vi hinner inte tänka på att äta ordentligt, bra mat eller så, det bästa vi äter är när vi hinner äta samma som barnen då jag alltid lagar bra mat åt dom.
    Mycket onyttigt som läsk har intagits denna vecka, MEN, jag rör väldigt mycker mer på mej och bär mycket så kanske jämnar ut sej?
    Imorgon börjar flytten smått och på söndag, då sätter vi fart! :D

    Träning!

    Idag är träning inplanerad, med Emma på F&S som ”vanligt”. :)
    Idag ska Emma också köpa kort så nu hoppas jag att vi båda kommer iväg och tränar oftare! :D
    Sen är juh hösten här, båda mina barn går på dagis, så hoppas även jag ska komma igång med promenaderna igen.
    Saknar att ta längre promenader och andas in frisk luft.

    Nej, träningskläderna är redan på, nu väntar jag bara på Emma.
    Skriver senare..

    Vecka 39 [Trettionionde veckan] – Resultatvecka 2

    Längd: 165cm
    Vikt: 76.0 kilo [-0.9 kilo]

    Mått
    Hals: 33.5cm [-0.5cm]
    Byst: 98cm [+2cm]
    Under byst: 82cm [+/-0cm]
    Överarm: 32.5cm [+/- 0cm]
    Handled: 15.5cm [-0.5cm]
    Midja: 84cm [+/-0cm]
    Magen: 102cm [+/-0cm]
    Höft: 100cm [+/-0cm]
    Runt rumpa: 106cm [-2cm]
    Lår: 62cm [-1cm]
    Knä: 42cm [-1cm]
    Vad: 40cm [+/-0cm]

    Trots att jag mumsadt godis och ätit pizza så går jag ner, beror nog dock på att jag inte äter en hel pizza, godis varje dag och läsk + att jag rör lite mer på mej nu när jag börjat träna. :)

    Pizza!

    Igår mumsades det pizza och coca cola, så blir nog inte lika stort minus som förra veckan, men hoppas iaf på något litet minus, nåt gram eller så iaf. :p

    Jag har läst att citronvatten är bra vid viktminskning och att starkmat är bra typ chili?
    Stämmer det? Varför?

    Tränat!

    Ja, jag och Emma min vän gick och tränade idag!

    15 minuter gåband.
    15 minuter crosstrainer.
    20 minuter styrka i gym.

    Känns skönt att ha börjat komma igång med träning, nu gäller det bara att komma iväg oftare och träna bättre.
    Har juh även kettlebells hemma som jag borde börja träna med igen. :)

    Någon annan som tränat med kettlebells?

    Varför antingen eller?

    Mår riktigt dåligt, både psysiskt och fysiskt..

    Jag brukar då antingen ”självsvälta” äter ingenting, eller hetsäta mängder..

    Varför kan man inte bara hålla sej lagom mitt emellan?

     

    Hur blir du när du mår dåligt?

    Äter du mer eller mindre?

     

     

     

    Ny design!

    Då jag håller på med en otroligt snygg ny design till min vanliga blogg så kände jag att jag ville matcha viktbloggen med något nytt och snyggt också!

    Är nöjd!
    Tod knappt 20 minuter och jag gillar den.
    Men.. Vad tycker ni?

    Hur och vad äter jag?

    Hur åt jag tidigare?
    Jag har aldrig tuggat maten väl och alltid stressat i mej maten på max 5 minuter.

    Hur äter jag nu?
    Jag försöker tugga maten bättre och äta långsammare så att magen hinner med.

    Vad åt jag tidigare?
    Allt jag tyckte om, i stora, väldigt stora portioner, små åt, åt godis/läsk/glass/chips (något eller flera) varje eller varannan dag.

    Vad äter jag nu?

    Allt jag tycker om, i normala portioner, inte minimala utan normala, en tallrik och sen fyller jag inte på mer, är jag fortfarande hungrig efter en halvtimma kan jag äta något litet, en macka eller så.
    Dricker läsk någon gång i veckan men inte 2L per dag, äter godis/chips/läsk, på helgen.

    Hur tränade jag tidigare?

    Inte alls?

    Hur tränar jag nu?
    Inte mycket, precis köpt gym kort och har bara hunnit träna en gång men hoppas på att kunna träna 2-3 gånger i veckan.

    Plus redan?

    Skulle inte vägda mej, men ja, jag vill juh så gärna se när något händer.
    Så vad får jag se?
    Ett plus?!
    +0.4 kilo bara sådär..
    Hoppas det är min mensvikt som kommer då jag ska få den nu dom närmsta dagarna.
    Jaja, kör på!

    Går ni upp i vikt när ni ska få mens?

    Vecka 38 [Trettioåttonde veckan] – Resultatvecka 1

    Längd: 165cm
    Vikt: 76.9 kilo [-2.1 kilo]

    (Glömde ta mått förra veckan så +/0 på alla och kan börja räkna cm nästa måndag)

    Mått
    Hals: 34cm [+/-0cm]
    Byst: 96cm [+/-0cm]
    Under byst: 82cm [+/-0cm]
    Överarm: 32.5cm [+/- 0cm]
    Handled: 16cm [+/-0cm]
    Midja: 84cm [+/-0cm]
    Magen: 102cm [+/-0cm]
    Höft: 100cm [+/-0cm]
    Runt rumpa: 108cm [+/-0cm]
    Lår: 63cm [+/-0cm]
    Knä: 43cm [+/-0cm]
    Vad: 40cm [+/-0cm]

    Well, resultatet gör mej motiverad, så kör vidare.
    Ikväl ska vi äta mumsig lasagne, för det är bevisat att man kan gå ner hälsosamt i vikt på riktig mat utan att utesluta genom att äta normala mänger mat. :)
    I do it!

    Minus och plus blir minus?

    Igår tjuvägde jag mej och vågen visade 2.7 kilo minus sedan i måndags.
    Efter gårdagens snabbmat, läsk och godis visade vågen idag 1.7 kilo minus, så iaf ett minus, inte lika stort men endå minus. :)

    Idag ska jag dock inte äta något godis eller så, det som blev kvar får Jonas ta, så jag hoppas jag kan motstå.
    Finns en risk att jag mumsar lite, har så svårt när godis finns hemma att inte äta utav det.
    Har ni några tips på hur jag ska låta bli?

    Snabbmat

    Igår drack jag öl med vänner, dock hände en väldigt tråkig sak sent på kvällen innan jag hann åka hem och det gör mej så nere idag.
    Därför kommer jag idag äta snabbmat, mc donalds eller burger king, men kämpar vidare imorgon när jag orkar rycka tag i mej själv igen.

    Äter ni också mer onyttigt när ni mår dåligt?

    Känns bra!

    Jag kör ingen diet alls, utan småräknar på kalorier och kan någon gång när jag inte hinner laga mat äta måltidsersättning.
    Dricker lite mer vatten, mindre läsk, godis, chips och glass.
    Rör på mej och låter det ta sin tid! :D
    Vågen visade dock imorse -2.2 kilo!
    Känns helt otroligt och bäst av allt.. kroppen mår lite bättre än vanligt MEN mycket bättre utan LCHF, VV, Pulverdieter o.s.v.
    BÄST är att äta lagom utav det ”normala”!
    Det funkar, dessutom långsiktigt..

    Mjukstart på gymmet!

    Idag gjorde jag det!
    Jag har köpt gymkort och börjat träna! :D
    15 min på Crosstrainer – 2km – Level 6
    10 min på Gåband – 2km – Speed Mellan 4.2 – 6.8, ”Uppförsbacke” mellan 2 – 4.
    2 minuter Rodd – 1km
    Sedan lite styrka och maskiner. :)

    Känns superskönt!

    Vill mera! :D

    Pannkaksboven!

    Jaha, minskade portioner gick bra fram tills middagen då jag gjorde pannkakor..
    Klämde i mej 8 stycken med sylt, äppelmos och socker.
    FY MEJ!

    Jaja, ny dag imorgon! :D

    Godnatt och kram

    Minus?

    Vågen sa 77.7 kilo imorse.
    Det är minus 1.3 kilo, på en dag.

    Genom att inte dricka läsk, äta chips och godis.
    Dricka vatten.
    Sluta äta överdrivet stora portioner.
    Inte småäta.

    Kanske når mitt delmål snabbare snart då jag ska börja träna. :)

    iPhonePosted

    Dag 1, hur har det gått?

    Ja, en bar till frukost och en bulgursallad med kyckling, hummus, isbergssallad, självklart bulgur, persilja och falafel, till det drack jag en bubbelvatten och tog en kaffe med lite mjölk efteråt.

    Har inte hunnit äta middag men tänkte testa en ny nyhet från Nutrilett, EatWell – en måltidsersättning i form av pastarätter med få kalorier och hög halt protein. Bra att veta är också att EatWell innehåller allt som kroppen behöver vad gäller vitaminer, mineraler mm. EatWell finns i två smaker (Pasta Penne med tomatsmak och Pasta Carbonara) och kan tillagas i mikron eller på spisen.
    Jag ska äta Pasta Penne med tomatsmak. :)

    Kommer dricka vatten eller mjölk till maten och det blir INGEN läsk, godis, chips eller glass här hemma.
    Lördagar och någon enstaka fika är tillåtet.

    Har dessutom slutat röka efter att varit dum och börjat röka igen i början på sommaren.
    Igår 21:00 tog jag den sista och har varit rökfri sen dess.

    Imorgon blir dag två och då brukar det börja bli jobbigare, dag 1 klarar jag alltid bra, men dag 2 blir svårare, dag 3 jobbig och sen brukar det bli väldigt jobbigt några veckor fram tills jag kommit in i det helt och släppt det dagliga ”behovet” utav onyttigheter.

    Startvikt: 79.0 kilo
    Målet är att till årskiftet iaf väga UNDER 70 kilo. :)

    Viktresan 2 – Samlade veckors viktnedgång

    Viktresa nummer 2 tog sitt avslut till slut, i förtid.

    Startvikt 110103 – 92.4 kilo
    Vecka 1 • 89.3 kilo [-3.1]
    Vecka 2 • 87.7 kilo [-1.6]
    Vecka 3 • 87.5 kilo [-0.2]
    Vecka 4 • 86.6 kilo [-0.9]
    Vecka 5 • 85.8 kilo [-0.8]
    Vecka 6 • 84.1 kilo [-1.7]
    Vecka 7 • 83.2 kilo [-0.9]
    Vecka 8 • 82.6 kilo [-0.6]
    Vecka 9 • 81.1 kilo [-1.5]
    Vecka 10 • 79.2 kilo [-1.9]
    Vecka 11 • 78.5 kilo [-0.7]
    Vecka 12 • 77.7 kilo [-0.8]
    Vecka 13 • 77.0 kilo [-0.7]
    Vecka 14 • 76.3 kilo [-0.7]
    Vecka 15 • 77.0 kilo [+0.7]
    Vecka 16 • 76.2 kilo [-0.8]
    Vecka 17 • 77.2 kilo [+1.0]
    Vecka 18 • 75.0 kilo [-2.2]

    Alltså 17,4 kilo på 18 veckor.

     

    Har över sommaren gått upp i vikt och väger 78-79 kilo, men har tänkt att nästa måndag drar jag igång igen.

    Så.. 12 september!

    Peppar ni mej?

     

     

     

    Huvudstaden – mitt hem!

    Jag är född och uppväxt i Stockholm, Sveriges huvudstad!
    Älskar Stockholm och vill inte flytta här i från.
    Något jag älskar med Stockholm är våra parker, vi har många parker som bjuder på olika omgivningar och olika typer av sällskap.
    Vi har Vitabergsparken på Söder, Rålabshovsparken vid Fridhemsplan och Bofilsbåge vid Södra station.
    Vi har otroligt många parker inne i stan likväl som ute i förorterna.
    Älskar även promenadstråken inne i stan som man kan gå längst med och se våra vackra byggnader, våra båtturer ut i Stockholmsskärgård och vårat kultur och nöjesliv.
    Jag trivs med att gå på museer, sitta på något fik och kika omkring på människorna och omgivningen, min sambo går gärna på olika utställningar av konst och historia.
    Sen finns det mycket man kan göra med barnen, t.ex. Skansen, Junibacken och Aquaria.

    Något som inte får glömmas att nämnas är alla olika event som händer överallt i Stockholm, t.ex. allt som händer i Kungsträdgården.

    Enligt mej är Stockholm aldrig tråkigt, snarare tvärt om..
    Stockholm har alltid något att erbjuda!

    Webshoppa?

    Jag gillar att shoppa kläder och annat via internet, tycker det är lugnande istället för stressande som att gå i butik, dessutom sparar jag mycket tid på att beställa från nätet.
    Jag har flera gånger beställt kläder till mej och barnen från Halens.se, har även beställt från kategorin Hem & Inredning, har dock helt missat att dom har en kategori som heter Träning!
    Ännu gladare blev jag när jag såg hur mycket dom hade i kategorin, hittade massor med träningsredskap jag vill köpa.

    Jag är väldigt nöjd med utbudet som finns hos Halens.se och till och med mer nöjd nu när jag hittat denna kategori.
    Funderar på att beställa en Crosstrainer och även en Zumba dvd då jag tänkt göra det länge men aldrig hittat både crosstrainer och zumba på samma ställe.
    Det gillar jag med Halens att man kan hitta nästan allt man behöver där, allt samlat på ett ställe. :)

    Så nu kan jag beställa kläder, inredning och träningsredskap från samma ställe och tjäna tid och pengar på det.
    Har alltid varit nöjd med leveranstiderna och deras snabba orderhantering, dessutom är kundtjänsten toppen.
    Hemsidan är otroligt lätt navigerad och designen är stilren.

    Vet nu vad jag kommer spendera min söndagstid med. ;)

    Prenumerera på bloggen

    bloglovin

    På Facebook:

    Pinga Frisim
    Träningsbloggar
    Viktbloggar - Dietguiden.com



    SvenskaSajter.com - gratis länkkatalog för hemsida & blogg