Här är jag!
Jag är Johanna, 30årig tvåbarnsmamma som håller till i söderort - Stockholm.
Har ett förflutet med olika ätstörningar och ett grymt sockerberoende.
Trivs inte alls med min kropp och dess tyngd gör att jag inte orkar med, så nu jädrans ska jag kämpa mej ner till min trivselvikt på 62 kilo.

Hänger ni me?

Livsstilsresan till Mallorca:
Översätt:
Aktuell vikt | Veckans vikt:
  • 121008 - 63.9kilo
  •  
    Räkna ut ditt BMI



    BMI-tabell »

    Ads:

    Vad som funkat och inte funkat för mej – Del1 [Kosten]

    När jag började i kampen mot vikten för många år sedan så började jag med pulvershakes och bars.
    Gav en önskad effekt på vikten, gick ner 8 kg på någon vecka (det var vad som behövdes att gå ner då), gick dock upp ca 1½ när jag började äta mat igen, misstänker att det var vätska som man normalt samlar på sej.

    Jag har testat GI som för mej är väldigt gott, man håller sej mätt och går ner i vikt, men det tog rätt snabbt stopp och jag stod stilla i vikten.

    Jag har även testat LCHF som ni vet och tycker att det är en otrolig diet då man går ner snabbt och mycket.
    Till en början är det juh gott med allt bacon, såser och kött, sen började mitt illamående och min äckelkänsla när jag tänkte på mat.
    Tog prover pga mitt dåliga mående och det var inte så bra.
    Gallan har tagit stryk utav denna kost plus att man kunde se att mina tidigare prover med blodet och allt sådant blivit försämrat.
    Fick kontakt med flera som råkat ut för samma saker med LCHF.
    Så min åsikt just nu.. En diet man inte bör hålla på med för länge, kan inte vara nyttigt för kroppen med så mycket fett, det är helt logiskt för mej nu när jag sett mina egna prover.
    Men visst, 1-2 månader kan denna diet kanske vara okej under.

    Jag har testat ISO som är för mej en bra diet.
    Jag gick inte ner lika snabbt och mycket men det stannade inte heller av så snabbt utan jag gick ner lite mindre än dieterna ovan men gick när under en längre period.
    Man utesluter ingenting och äter heller inte sjuka mängder utav något (som fett t.ex.).

    Jag har testat olika typer och märker av måltidsersättning och ja, det är väl inte något jag rekommenderar i längden heller, men det funkar iaf. :)
    Dock går man juh upp om man börjar äta som man gjorde innan, man måste lära sej äta lagom mängd och inte för mycket av allt onyttigt.

    Testat viktväktarna som funkade okej, tog tid att gå ner på trots att jag åt precis som man ska med anpassade point o.s.v.
    Kände dock inte att det var något direkt för mej.

    Nu tänker jag köra på min egen diet. :p

    Lagom & Logiskt-dieten!

    • Inte äta massa lightprodukter som innehåller massa kemisktframställa ersättningsprodukter som är svårare för kroppen att bryta ner.
    • Inte äta överdrivet mycket fet mat eller fett.
    • Äta lagom stora portioner.
    • Äta i lagom takt, inte stressa i mej maten utan att tugga ordentligt.
    • Dricka tillräckligt mycket vatten och vätska.
    • Äta protein, kolhydrater och fett.
    • Äta sallad och frukt (inte för mycket frukt).

    One Response to Vad som funkat och inte funkat för mej – Del1 [Kosten]

    • Madde says:

      Jag e skitdålig på att fylla i utmaningen, har gått ner nåt kilo mer men nu ska jag verkligen köra hårt.. ska på en jäkla massa bröllop i sommar. bla min brors bröllop där det är långklänning å skit som gäller.. så tills dess ska ja ner 5kg. Jag kör också lagom är bäst dieten. man mår nog bäst av att äta en blandad diet.

    Kommentera

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

    Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

    Prenumerera på bloggen
    bloglovin
    På Facebook:
    Pinga Frisim
    Träningsbloggar
    Viktbloggar - Dietguiden.com



    SvenskaSajter.com - gratis länkkatalog för hemsida & blogg