Här är jag!
Jag är Johanna, 30årig tvåbarnsmamma som håller till i söderort - Stockholm.
Har ett förflutet med olika ätstörningar och ett grymt sockerberoende.
Trivs inte alls med min kropp och dess tyngd gör att jag inte orkar med, så nu jädrans ska jag kämpa mej ner till min trivselvikt på 62 kilo.

Hänger ni me?

Livsstilsresan till Mallorca:
Översätt:
Aktuell vikt | Veckans vikt:
  • 121008 - 63.9kilo
  •  
    Räkna ut ditt BMI



    BMI-tabell »

    Ads:

    Lite för mycket av det goda?

    Ja, här har jag nog faktiskt unnat mej lite väl mycket gott och lite väl ofta.
    Kollat i bloggen och min andra blogg och inser att jag sakta gott bakåt mot hur jag åt förut.
    Ja, alltså hur ofta jag åt godis, chips och drack läsk.

    Så nu blir det att göra en ”u-sväng” tillbaka mot rätt håll och faktiskt äta bättre, röra mer på mej nu när våren äntligen är här och dags att skaffa gymkort!
    Sa juh 26:e, men pga sjukdom har jag inte kommit iväg, har sedan mer än 2 veckor gått med en envis hosta som känns i lungorna.
    Borde besöka vårdcentralen för detta, ska dock dit imorgon för annat så kan passa på att ta upp denna hosta.

    Peppa igång mej igen!

    4 Responses to Lite för mycket av det goda?

    • charlie says:

      Hej hej va kul att du hittade till min sida :) !

      Tack!

      Men din viktnedgång är super bra!!! Så se det ej så. Jag vägde mkt mer också än dig. va uppe i 124 kg plus .. går du på ngn diet?
      Första halvåret tränade jag ej alls, hade problem med mitt kejsarsnitt. Sen la jag till sakta träningen. Nu tränar jag 4 ggr i veckan. Jag har gått på Atkins dieten och gör det fortfarande. har mkt info om hur det fungerar med atkins om du vill kika – kategorin atkins dieten. Men har lite kvar o gå ner ..

      puss o kram

    • charlie says:

      oh hur har du fixat alla coola rutor med vikt o mål o bmi räknaren , help me?

    • charlie says:

      aww vad snällt sagt tack hehe

      ah dt e ej samma diet rekommenderar atkins då dt e en livsstil. måltidsersättningar e ba en tillfällig lösning.

      http://mscharlie.blogg.se/2011/march/charlies-egna-recept-atkins-fas-1.html#comment här kan du titta på ett recept jag har gjort o följer just nu o även ett inscannat från atkins boken

      hÄR HAR DU EN FÖRKLARING HUR FAS 1 I ATKINS FUNKAR http://mscharlie.blogg.se/2011/march/den-nya-atkins-metoden-fas-1.html#comment

      BÄSTA E ATT DU BESTÄLLER ATKINS BOKEN PÅ ADLIBRIS.SE KOSTAR BA 174 KR

      MAN BÖRJAR I FAS 1 O INGA KOLHYDRATER O 20 NETTOKOLHYDRATER PER DAG O MKT AV DE NETTOKOLHYDRATERNA KMR FRÅN GRÖNSAKER. MAN ÄTER MKT FETT O PROTEIN. SEN GÅR MAN ÖVER TILL FAS 2 OCH LÄGGER PÅ 5 NETTOKOLHYDRATER I OLIKA STEG I OLIKA FORM AV MAT EX FRÖN O NÖTTER, BÄR OSV OSV. O SEN GÅR MAN ÖVER T FAS 3 O LÄGGER TILL 10 NETTOKOLHYDRATER PER STEGE . TILL SLUT E DT MENINGEN ATT DU KMR VETA HUR MÅNGA NETTOKOLHYDRATER PER DAG DU KAN ÄTA O VAD DU KAN ÄTA UTAN O GÅ UPP ELLER NER I VIKT O DÅ GÅR DU ÖVER T FAS 4 EN LIVSLÅNG FAS. FATTAR DU NGT E KASS PÅ O FÖRKLARA HAHA

    • Åsa says:

      PEPP PEPP!!!

    Kommentera

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

    Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

    Prenumerera på bloggen
    bloglovin
    På Facebook:
    Pinga Frisim
    Träningsbloggar
    Viktbloggar - Dietguiden.com



    SvenskaSajter.com - gratis länkkatalog för hemsida & blogg